anonymous
  • anonymous
Randy is driving 4 miles per hour faster than Sandy and if they are 287 miles apart after 3.5 hours then how fast is Sandy driving?
Mathematics
  • Stacey Warren - Expert brainly.com
Hey! We 've verified this expert answer for you, click below to unlock the details :)
SOLVED
At vero eos et accusamus et iusto odio dignissimos ducimus qui blanditiis praesentium voluptatum deleniti atque corrupti quos dolores et quas molestias excepturi sint occaecati cupiditate non provident, similique sunt in culpa qui officia deserunt mollitia animi, id est laborum et dolorum fuga. Et harum quidem rerum facilis est et expedita distinctio. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi optio cumque nihil impedit quo minus id quod maxime placeat facere possimus, omnis voluptas assumenda est, omnis dolor repellendus. Itaque earum rerum hic tenetur a sapiente delectus, ut aut reiciendis voluptatibus maiores alias consequatur aut perferendis doloribus asperiores repellat.
katieb
  • katieb
I got my questions answered at brainly.com in under 10 minutes. Go to brainly.com now for free help!
amistre64
  • amistre64
287/4 should get you randys starting point
amistre64
  • amistre64
287/3.5
anonymous
  • anonymous
i set it up as 287=3.5S + 3.5R R=S+4 (R being randys speed, S being sandys speed)

Looking for something else?

Not the answer you are looking for? Search for more explanations.

More answers

amistre64
  • amistre64
speed randy (time) + speed sandy (time) = 287
amistre64
  • amistre64
good good
anonymous
  • anonymous
and i got 39 for S but thats not one of my options
anonymous
  • anonymous
idk what i did wrong
amistre64
  • amistre64
287 = (s+4)(3.5) + 3.5s 287 = 3.5s +3.5s + 14 287-14 = 7s 273 = 7s 273/7 = s 39 = s
amistre64
  • amistre64
maybe its a bad model :)
amistre64
  • amistre64
randy would be going 43 and sandy 39 right?
anonymous
  • anonymous
thats what i figured
amistre64
  • amistre64
maybe it changes if they are starting from the same spot
anonymous
  • anonymous
my options are 51 56 61 66 71
amistre64
  • amistre64
randy - Sally = 287
amistre64
  • amistre64
(3.5s + 14) - (3.5s) = 287 ?
anonymous
  • anonymous
its 39! :(
anonymous
  • anonymous
actually i got 0 when i did it again
amistre64
  • amistre64
lol try randy-287 = sally
amistre64
  • amistre64
nope
anonymous
  • anonymous
GAHHHH my teacher sucks
amistre64
  • amistre64
distance = speed (time) right?
anonymous
  • anonymous
yes btw the last question you helped me with..the pools..i was looking at the wrong answer options..it wasnt 61
amistre64
  • amistre64
ohhhh...was that the one with 7.1 radius
anonymous
  • anonymous
yes im just gonna yell at my teacher and tell him he gave me a faulty question
amistre64
  • amistre64
I get: Dr = Ds + 287 but dunno if its gonna work :)
amistre64
  • amistre64
(s+4)(3.5) = s(3.5) + 287
anonymous
  • anonymous
got 0
amistre64
  • amistre64
if they start at different points and travel towards each other, but thats not in the question
anonymous
  • anonymous
right they are from the same point and driving away from each other
amistre64
  • amistre64
away from each other?
anonymous
  • anonymous
yeah
amistre64
  • amistre64
thenDr + Ds = 287 if thats the case 7s +14 = 287 7(s+2) = 287 i still get 39
anonymous
  • anonymous
:(
anonymous
  • anonymous
this class is ridiculous these are like impossible problems and i still have a whole other set of problems to start
amistre64
  • amistre64
if sally is not moving, does that change the dynamics of our problem?
anonymous
  • anonymous
yeah cuz then she would have no speed
anonymous
  • anonymous
and therefore would have no distance
amistre64
  • amistre64
think of it like this maybe....in one hour, randy if 4 miles farther.....
amistre64
  • amistre64
randy, at the end of 3.5 hours is 14 miles farther than sally
anonymous
  • anonymous
that wouldnt change the equation for sally's speed though..
amistre64
  • amistre64
they have traveled a distance of 273 miles if they were traveling the same speed right?
anonymous
  • anonymous
no because when we substitute R in for S+4 they arent
anonymous
  • anonymous
and the question says they are travleing different speeds
amistre64
  • amistre64
randy is 14 miles further than sally at 3.5 hours right?
anonymous
  • anonymous
yeah
amistre64
  • amistre64
so 287 - 14 = the distance traveled by Sally in 3.5 hours right? 273 in 3.5 hours?
amistre64
  • amistre64
speed equals distance/time
amistre64
  • amistre64
that gives me 78 mph..... but its closer :)
anonymous
  • anonymous
hahah and still not an option
anonymous
  • anonymous
I am giving up for tonight, thank you for all your help
anonymous
  • anonymous
:)
amistre64
  • amistre64
Gnite :)

Looking for something else?

Not the answer you are looking for? Search for more explanations.