Open study

is now brainly

With Brainly you can:

  • Get homework help from millions of students and moderators
  • Learn how to solve problems with step-by-step explanations
  • Share your knowledge and earn points by helping other students
  • Learn anywhere, anytime with the Brainly app!

A community for students.

Important: This post is related to the Ambassador's form. When you fill it in, we will see if you are good enough to become an ambassador based on your past experience with users :) Good luck filling it in! http://www.surveymonkey.com/s/PBDB569 -The OpenStudy Ambassadors' Committee

OpenStudy Feedback
See more answers at brainly.com
At vero eos et accusamus et iusto odio dignissimos ducimus qui blanditiis praesentium voluptatum deleniti atque corrupti quos dolores et quas molestias excepturi sint occaecati cupiditate non provident, similique sunt in culpa qui officia deserunt mollitia animi, id est laborum et dolorum fuga. Et harum quidem rerum facilis est et expedita distinctio. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi optio cumque nihil impedit quo minus id quod maxime placeat facere possimus, omnis voluptas assumenda est, omnis dolor repellendus. Itaque earum rerum hic tenetur a sapiente delectus, ut aut reiciendis voluptatibus maiores alias consequatur aut perferendis doloribus asperiores repellat.

Join Brainly to access

this expert answer

SIGN UP FOR FREE
Want to know what Ambassadors are about? Visit this detailed explanation by our very own founder! http://openstudy.com/study#/updates/4f13362ae4b0a4c24f5888c8
Voting for what?
For the ambassadors. Please see this - http://openstudy.com/updates/4fe0d497e4b06e92b86fffaf

Not the answer you are looking for?

Search for more explanations.

Ask your own question

Other answers:

We are dividing this into three parts - 1) Form filling 2) Getting nominated by us 3) Getting voted as an ambassador!
Oh....got ya
Okay this is what I have so far guys. Let me know what you think
1 Attachment
@rebeccaskell94 Very well!
Thank you sir. I must go, yet again, haha. I will be back in a couple of hours though :)
hmm ok...mind telling this noob \((\leftarrow)\) what this is about? o.O
Read everything and you will know.
just my points of view...i dont think there should be a minimum smartscore..being SS 55 doesnt mean you've been on the site long..for example parth reached 57 in one day..so did my dupes..my point being SS shouldnt measure ambassadorship another point is the inactivity..true that ambies should be always available but forcing them to be online is like forcing the mods to be online during the dead hours and also..the ambassador program originally had "shift schedules"..that means all day there would be an online ambassador..that's what i think should be implemented instead also..each amby should be assigned a certain group (just like before) the new ambies go to the less populated groups..and the veteran ambies go to math, physics, etc.
btw..these suggestions were all in the original ambassador program so i didnt make it up..so it's legit
and lol..why does the survey contain *these* questions =))
Becoming Amby doesn't have anything to do with SS...
@lgbasallote You have a good point on the SS thing. I thought 6 weeks would be a *more* than fair enough time-frame. It doesn't really *force* them to be on at all. I love the idea of shift hours. At this point we are all new ambassadors so assigning groups is irrelevant.
Okay, guys. So I looked back through the two posts that are specifically related to the ambassador's program. I think that some basics we need to have 2 group leaders that kind of watch the rest of them. We could even cycle the group leaders out maybe once every month to give everyone a chance to show leadership in this area. We'd have to have an even number of Ambassadors and we'll just make Amby buddies kind of thing. Then, maybe like every other week or so all the Ambassadors meet up and discuss what's going on and future plans. We put together anything we may (as a group) want to talk about with the mods, and any new ideas we may have for the betterment of the group. Thoughts?
I think thats a good idea
This may be a great idea for all of us ..... so what is the date expected for this result -:P
btw...i think there should be a quota or something
like say 3-5 ambies per month who applied will be accepted
just so ambassadorship wont be too mainstream
And KC is back from her course:) now..parth explain me...do we leaders need to apply?
an old requirement for ambassadorship was 2 months experience in site..maybe that can be brought back too
and the SS 55 requirement should be replaced...with a 30 day days studied requirement..that is proof of their activity in site
there was also the resonsibility of an ambassador to tell new users about the openstudy features
I mentioned those things either right there^^^^^or in my file. I think ambassadors should be allowed to keep their job for about a year though as long as they are on and the leaders of the ambassador group cycle every month. You really should read through what I wrote though ;P
that should be added in the docx
no...your requirement was stating activity after someone becomes ambassador
what?
and you said "fairly long standing member" but no specifics..im stating the specifics
oh okay
• How to become an ambassador a. I think they need to be a fairly long standing member b. A minimum SmartScore of 55 c. At least 3 other members must recommend them, as well as another ambassador or mod d. They need to have good character, be mature, responsible, and be able to control their angers and jealousies. none is said about how long the person has been on site..im saying he should have 30 days studied
ah, fair enough. 30 seems reasonable.
i mods should enter this discussion and guide
and like i said before..one of the old responsibilities of ambies is telling old AND new users about new features of the site
oops i had studied only 24 days :(
the ambassadors are the first to know about the details to the os features
cant it be 20 days @lgbasallote or 22 days
No @mathlover @preetha told us to figure it out we have to make her proud xD and @cshalvey was the only one invited into this Amby group lol
like explaining smartscore thingies
and other complicated tech stuffs
@lgbasallote u r rightt..
like those templates that people always think as bugs
lol yeah like "I'm a masseuse"
@rebeccaskell94 u mean that u r given the resposibility to think about this ?
Yes @mathslover Preetha made me and Parth figure it all out haha
another one of the catch in amby before was..if an ambassador gets a legit warning/suspension/report abuse they get stripped of the badge..idk if it should be reimplemented
If it's legit and serious enough, definitely.
it also used to be a requirement that ambies should ahve clean records..but idk if that would be reimplemented too
lol would you make it then?
i have no legit warning or suspension.. also the timeframe of one year sounds long doesnt it
and i strongly support my idea for amby selection to have a quota
It already has a quota. Preetha picked us out already http://openstudy.com/study#/updates/4fe0a936e4b06e92b86fc995
not the committee
like for example every month a maximum of 5 ambassadors will just get accepted
oh, okay. Well, yes it will have a quote. Parth talked about having 10 options to vote from. So maybe like 8-10.
I think a month is too short a time frame. Even 6 weeks is better. why no shifts?
it's a bad idea
uhh okay. And deleting your comments is going to make it confusing for future readers @lgbasallote
it's a minor detail
the ambassador can have a term of 6 weeks..then after his 6 weeks ends..the os community will get to decide if he stays for 6 more weeks..since the duty of the ambassador is to the os community..it's only right the community gets to pickr eelctions
reelections*
the numbers can change
@Preetha has given a gr8 opportunity for us to make a decision ... this is called democracy where the people have therir voting rights... but i will prefer that to give this a new name instead of ambassadors .. so that this can reflect our leaders in a different beautiful way ...
Ambassadors name is not changing
Lol that clean record thing deff should be out some people change with responsibility and besides if they have to have a clean record before their even considerd Becca wouldnt even have a chance
another responsibility of an ambassador is kind of like a mediator between mods and users...because a lot of users are afraid of mods..intimidated
lol Chad is right. I was suspended once. and @lgba the mediators would be the 2 group leaders that I mentioned
hm. @lgbasallote is very correct. .. we can interact easily with ambassadors ... Ambassadors will refer some good students to the mods for some posts
no that's not the point of amby's and mods @mathslover
hmn ... @rebeccaskell94 do u mean ur and parthy with the point of 2 leaders ?
what i meant as mediator is that if an ordianry user has a problem..the amby is the one to tell the moderators if the user cant do it
2 group leaders cant be online all the time..
so who will the users talk to when they're off
there mut be atleast 4 leaders ..... and they should change after a fair time period..
Right now we are but I think cycling it out 4-6 weeks is a good idea. Okay good point..uhhmm let me think. I don't think we need too many people with too much power. Lol Chad I'll vote for you baby ;P
exactly
that's why im saying that 2 group leaders shouldnt just be the mediators
assigning too much power to 2 people isnt that good
Either is giving it to 4+
Well, for time shifts, i belive we can figure something out. Cuz i am always on 12 hours i can communicate for any of those daytime US shifts. just everyone needs to figure a time shift
where will be voting and when it will start @rebeccaskell94
I don't know @mathslover we have to give our final ideas to preetha in a week or less though
@lgb we have 5 leaders right now. we might get one more, but thats not in the question so much now. right now we need to be getting out mods back
i ahve said my points im out now..it's up to the "commitee" if they consider it
Thanks lgba
@karatechopper you misunderstand me...im not talking anything about leaders
oh sorry then:)
i was just saying that ambies should serve as mediators
to user and mod
what are mediators?
But only to a certain extent. We don't need them going "oh look, I'm important, let me talk to a mod because I cand and want to be noticed" @karatechopper and mediator is one who interacts for another. Example: A priest is a mediator between people in God in like Catholic circles
ahh...well then! we have all of our leaders are very interactive actually!
i think the leaders are confirmed approximately it is just my guess : rebecca , parthy , lgba and karatechopper ... may be me
lol I don't think you were on that list but okay then. Preetha said we could add one more and you forgot ash we have five for sure.
@mathslover we dont know if you are one yet...so far the only ones are Rebecca parth colm ash me
Hey everyone, how's this going?
we are looking for one more, but that is only for the Moderators to decide that one:)
Cough* dont forget Chad lol
@colm we are holding it down! new suggestions very good!
KC the mods are picking the last possible person?
oh !!! but may i know the reason that me and the others cant be .... and why u r confirmed ? is that because of ur support ?
Hey Colm! frustrating haha It's hard to make everyone happy and when minor details are being contradicted it's...work haha
this is just my question .. dont get angry
We are only the committtee not the sole ambassadors
@mathslover i can answer ur qustion
becca may i?
Yeah, of course! Go for it
Answer mine tooo :/
Yeah Chad the mods pick the committee lol
@rebeccaskell94 has preetha told u to make a choice of 5 ambassadors right ?
Lol aww :c my only chance now is getting a new IP address
No, she made the choices.
which are ?
rebecca , parthy , kc , ?
Becca, KC, Parth, and Ash
We are the Leaders of the Ambassador's @math's I think we are going to try to recruit new users and the ones we cycle through and the list up there ^ are the ones
alright! ok! so preetha and colm are the mods for the ambass program! just to let you know not to brag im pretty modest actually, but i was the one who came up with the whole ambass program.. u can ask preetha. she has requested us. becca is one because she is exceptional in responsibility and is being a great help in the comitee right now! ash was chosen because he is the perfect ambassador, parth has also been great help so far@
Awww thanks Kc and psh you can brag lol
@rebeccaskell94 so u mean that these lists will change right ? after 2-3 weeks?
Idk about the timeframe and no, I do not foresee the leaders for the program changing. The peasants will ;P
yep! the comittee is the same no changing!
@mathslover Despite his age, Preetha has made him a leader. Please don't message me about this particular challenge. I can't keep up with it all.
Or at least I prefer it all be contained in one area.
we are making the list so that we can find the BEST of the BEST people who show as examplary people in OS.
Colm did you look at my file?
:@rebeccaskell94 i messaged just because not to explore any thing on here ... and parth is my good friend i just raised a point this is a debate .. i have to make points of against also and in favor also well i am in favor with these lists best of luck every one ... enjoy :) i have to post some more tutorials on here :)
Thanks for your input and have fun! Love me some tutorials haha
@rebeccaskell94 sorry for that i said and also sorry to kc
I am also a very young person on this site:)
Sorry for?
no need for sorry we are all cool:)
...@rebeccaskell94 for my comments ..
You didn't do anything bad haha I just don't want it being spread out everywhere.
well i just said and opposed because i just wanted to have a responsibility ......that is why ...thanks
Hmm, okay so what are the issues right now? I've skimmed through everything everyone has written so far, and there are a couple of things I want to bring up. First of all, ultimately, the role of an Ambassador is to serve as a 'welcomer' or 'greeter' to new users, and to let them know how OpenStudy works, the rules, etc. Additionally, Ambassadors don't find out about new features before anyone else, I'm not sure how that came up. To be honest, feature changes change so often, and aren't always implemented in a 'one-event' way, we wouldn't really be able to implement that properly either. Also, I would be careful about adding too many responsibilities and roles to being an Ambassador - it takes away from its true purpose - to welcome and guide new users. Keep it up everyone, well done so far ;)
Colm did you read my file? haha
LOL yea u need to read her file..clears a bunch up heh
best of luck to u all
Heh, alright - downloading/reading now
Hmm, ok, I did read that. However, my response was more focused on the issues that have been brought up *since* that document, that's all ;)
ha, okay. :)
lol @cshalvey everything you mentioned as "issues" seemed to point to me :p i was just stating random opinions lol i wasnt saying it's supposed to be a law or something
i wasn't stating that ambassadors *should* be the first to know about the features..i think i was misunderstood (again)..what i meant was that a duty of an ambassador should be to tell the new users about the features of the site (as part of the welcoming and greeting) because the docx didnt really go into specifics i was just stating some *possible* specifics
sure^
and my mediator idea just came from my trauma on moderators and administrators (no offense) and i'd love to have some ambassadors talk to the mods for me...im sure a lot of others have problems talking to moderators as well. i just thought ambassadors would be a good mediator since their duty is to social interactions with users right?
uhh...*bites tongue*
Talk to the mods for you? Why would someone do that when you could do it.
reread the paragraph lol
it's just an idea anyway..if it's rejected then rejected it is
:| As I said you can.
Ammbassaders should be OS users that the people like their should be a vote c;
There is already gonna be voting involved :P
^good idea maybe 60% based on officials 40% based on public i mean this could be a criteria in judging who becomes ambassadors..just another silly idea
No 100% public but lets say you have to be an OS user for a month to vote but still ambassaders help new users Mods shouldnt be apart of the voting
Why is 60% Officials? There are more public than officials in OS.
the officials will choose the candidates then 100% voting
right @lgbasallote this will be very fair for us
i dont know..it's how school projects are graded lol
We're already having voting. The mods and committee find the the valid entries and the public votes.
Onlt the "Candidates" Not the voters
Only epic fail :x
it could be like voting for senators..the public are only allowed to vote for a certain number of ambassadors
then the top ones who got most votes win
hey i think we should select only 10 people from us then we should havea public voting the top 6 will be regarded as ambassadors
any significance of the number 6?
6 will be even number :)
i mean why an even number? normally when people say random numbers they go for 5 or something
oh yeah...they said even
The voting process is a legit thing to do. Its not like random ppl who doesn't deserve the position will be choosen
exactly
Lag :|
@Carniel i think mods will then review the result
it's coz the thread is long
and the voting would be every month
only the persons who should be elected who have done a much for os ..
im gonna have my 10 dupe accounts enter lol jk
@lgbasallote that will be seriously noticed by the mods.... no one can message any 1 for votes
@Preetha we request u to say some thing regarding this
lol i know that's why i said jk
yes but dont say it as the mods will then be doubted on u :)
if anyone messages or does a campaign of some sort automatic disqualification
bribery is also punishable by disqualification lol
Why? if its a compotition and a voting thing we cant let ppl know us? haha
Okay guys I think we're gonna do this. The Committee and mods will go through every 4-6 weeks and find committed users that are interested and submit them. We will put in say 12 submissions and accept 9 of them maybe. Bribery is not acceptable. I, however, do not mind "campaigning" when done *minimally* because otherwise we're never going to know who wants to be amby.
hmn @rebeccaskell94 but what about voting ?
We let people vote from the 12 we submit. There needs to be an initial "screening" process. The we spit them out to you and you (the user) vote for them.
im voting for you @mathslover ;D
coz you helped me in physics :)
Can we refrain from getting off topic?
@lgbasallote :) @rebeccaskell94 please invitee a mod. for this now
i just need to confirm that what will be the date of this voting
will this happen after 4-3 weeks ?
The only mod helping with this is Colm and he is sleeping. You will have to wait. And Preetha said we come to her with our ideas in a week or less so it'll be at *least* a week to implement any of it.
so we have more time to think about it
Haha c; my campaign starts now
can u tell me what are the terms and conditions to become a amby ?
We are still working on all of that @mathslover. We are working on practically building this program up from scratch.
ok so can i help in this work or u and parth can ?
Lol nice Chad.
@rebeccaskell94 so is my singing composition idea out? lol
You can offer ideas but Parth and I are the "leaders" of it so to speak as well as the other 3 on the commitee
lol no Chad xD
ok !! leader
I feel as if this is some type of cult lol
Im not drinking the fruit punch lol xD
Becca x.x I can only remember KC and you guys who is the other one.
Its Becca, KC, Parth, Ash, and Colm
Why wasn't my name included D=<
well you see you arnt in yet lol my name wast their ether lol
@Carniel we are the committee. This isn't the actual just users turned ambassadors I don't think.
*Phew* I thought I was chop liver for a sec
Never haha
But you see @Carniel I want it to so you have no chance c; haah jkjk good luck tho
T_T D= Thx. Good Luck to you also @Chad15975
Hehe @lgbasallote - not my intention, I assure you. I literally just skimmed the thread and responded to what was brought up. So no worries ;)
ahh if that's the case..then all is well ^_^
@cshalvey will a voting be there for ambys ? and when will be amby's result declared ?
okay! New idea...Since the voting thing isn't going very well, what if we accept ideas for possible ambassadors but as "the committee" we go through them and vote on them within the group?
Yes, that's exactly what I said.
Oh, you did? My bad xD
This is Chad's input: Plan to the amby thing: Give the people and A (those who wanna be amby) tell them to greet new people and be nice. the end lol you dont need to go through weeks of [planning if all yur gonna be doing is greeting new people
ok how about this..we can make a post saying that anyone who wants to be an ambassador can message us? we can have a small chat where all of us are in it and talk, interview them and see if they are up for job? idk bout that. but for ideas, in the interview we can ask them that as well. And another for ideas, anyone can message us saying what they would like the ambassadors to have and we can make a list then ha leader discussion ourselves and bring the topics up for discussion? sorry i just woke up and am blabbing heh xD
Haha you're awesome @karatechopper um I think the msging this would work if we only had them messaging on or two people. I don't want them to feel that messaging all of us was necessary or have us forget who asked if they got lost in other messages. The Chat thing sounds cool but very time consuming. Maybe we could make up a resume type of thing that still asks basic questions. I think the Ambassadors Committee meeting every so often is going to have to be necessary though. :) You're doing great :D
@rebeccaskell94 WEll thank you! i think you are awesome as well:P then in that case if we don't want our message box cluttered, lets pick 2 people to get the requests and idea. Then two more people for rounding up and thinking about the process of training and then just maybe one person in the mix of it who is on OS a lot and can handle the long day on OS
What about me as an ideator? hehe
@ParthKohli ok so you are saying you want to be the one getting the ides from the other OS users and making a list about them and bringing the topics up with the committee right?
lol never mind I am not old hehe
not old on the site
It's not so much getting cluttered but having 2 people that get msg's could be confusing once everyone comes together. I think in regards to messaging we should make it one person. (specifically for the people who are wanting to become ambassadors) Just so we don't miss anyone or anything like that.
Can't we just have the forms?
ok, so who wants to take responsibility? we weill ask ash as well, if no one wants that job then i will take it.
Yeah, I already mentioned that...
like..what do you mean by the forms?
Okay @karatechopper I'm email him so he actually gets the message and forms are like applications. We put information we feel we need on it and they have to answer it. Say we want to know how old they are...(idt we do, but still) umm why they want to be ambassador, etc. etc. It's like a time management interview lol
Btw sorry guys. I'm not answering this because this makes my laptop crash everytime. Thanks for the patience :)
lol hold on I'll help ya out...
Oh! so like i said before! we interview them!!
@parth same here my laptop is crashing out..

Not the answer you are looking for?

Search for more explanations.

Ask your own question