Quantcast

Got Homework?

Connect with other students for help. It's a free community.

  • across
    MIT Grad Student
    Online now
  • laura*
    Helped 1,000 students
    Online now
  • Hero
    College Math Guru
    Online now

Here's the question you clicked on:

55 members online
  • 0 replying
  • 0 viewing

iheartfood Group Title

#1: Which of the following was NOT a new weapon or new method of warfare used during World War I? A. poison gas B. artillery C. airplanes D. U-boats **my answer: A. poison gas idk am i right? I'm a bit confused on this one..

  • 2 years ago
  • 2 years ago

  • This Question is Closed
  1. iheartfood Group Title
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 1

    #2: In the opening months of World War I, Russia was __________. A. fighting for its existence B. pushing German and Ottoman forces back C. neither losing nor gaining ground D. close to defeating the German army ***my answer: C is that right?? i am also confused on this one :/

    • 2 years ago
  2. iheartfood Group Title
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 1

    #3: What effect did technology have on World War I? A. It enabled nations to quickly defeat their enemies. B. It decreased the amount of money needed to wage war. C. It greatly increased the number of casualties. D. It enabled nations to defeat their enemies with few casualties. **My answer: C. is that right?

    • 2 years ago
  3. jim_thompson5910 Group Title
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 1

    for 1, they had artillery (think cannons) well before WWI

    • 2 years ago
  4. iheartfood Group Title
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 1

    so my answer to #1 is B. artillery?? since the other 3 stuff are new??

    • 2 years ago
  5. jim_thompson5910 Group Title
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 1

    yeah i think even poison gas was pretty new

    • 2 years ago
  6. jim_thompson5910 Group Title
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 1

    3C is definitely true (there's a lot of data to back that up)

    • 2 years ago
  7. iheartfood Group Title
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 1

    okay so 1=B yes?? and 3=C?? what about 2?

    • 2 years ago
  8. jim_thompson5910 Group Title
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 1

    not sure

    • 2 years ago
  9. jim_thompson5910 Group Title
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 1

    it's either B or C, so you might have it

    • 2 years ago
  10. iheartfood Group Title
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 1

    ohh so u don't get it?? #2: In the opening months of World War I, Russia was __________. A. fighting for its existence B. pushing German and Ottoman forces back C. neither losing nor gaining ground D. close to defeating the German army ***my answer: C is that right?? i am also confused on this one :/ ***or could it be A?? idk i feel like it is C tho.. what do you think?

    • 2 years ago
  11. jim_thompson5910 Group Title
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 1

    yeah it could be A as well, but I think Russia had a slightly upper hand over Germany to begin with

    • 2 years ago
  12. jim_thompson5910 Group Title
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 1

    but idk

    • 2 years ago
  13. iheartfood Group Title
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 1

    yeah same. idk i think C is better. wbu? like C is the BEST choice here?

    • 2 years ago
  14. jim_thompson5910 Group Title
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 1

    yeah go with C lol, idk tbh

    • 2 years ago
  15. iheartfood Group Title
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 1

    ok haha thanks :)

    • 2 years ago
  16. iheartfood Group Title
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 1

    ok haha thanks :)

    • 2 years ago
    • Attachments:

See more questions >>>

Your question is ready. Sign up for free to start getting answers.

spraguer (Moderator)
5 → View Detailed Profile

is replying to Can someone tell me what button the professor is hitting...

23

  • Teamwork 19 Teammate
  • Problem Solving 19 Hero
  • You have blocked this person.
  • ✔ You're a fan Checking fan status...

Thanks for being so helpful in mathematics. If you are getting quality help, make sure you spread the word about OpenStudy.

This is the testimonial you wrote.
You haven't written a testimonial for Owlfred.