Quantcast

A community for students. Sign up today!

Here's the question you clicked on:

55 members online
  • 0 replying
  • 0 viewing

iheartfood

  • 2 years ago

#1: Choose the sentence in which the subject and verb agree. A. Self-interest governs most decisions. B. Self-interest have governed most decisions. C. Self-interest govern most decisions. D. Self-interest do govern most decisions. **my answer; A is that right?

  • This Question is Closed
  1. iheartfood
    • 2 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 2

    #2: Choose the sentence in which the subject and verb agree. A. Several burros walks gingerly down into the canyon. B. Several burros walk gingerly down into the canyon. C. Several burros is walking gingerly down into the canyon. D. Several burros has walked gingerly down into the canyon. **my answer; B is that right?

  2. iheartfood
    • 2 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 2

    #3: Choose the verb that agrees with the subject of the sentence. Oh, no, Lorna's pet rat __________ again! A. are escaping B. have escaped c. has escaped D. were escaping **my answer; C is this one right??

  3. iheartfood
    • 2 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 2

    #4: Choose the verb that agrees with the subject of the sentence. Stars __________ overhead. A. is twinkling B. was twinkling C. has twinkled D. were twinkling **my answer; d htats the right answer right?? :D

  4. iheartfood
    • 2 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 2

    #5: Choose the verb that agrees with the subject of the sentence. Neither clouds nor rain ___________ our spirits at the family reunion. A. dampen B. have dampened C. dampens d. were dampening **my answer: B that's right?? or no??

  5. iheartfood
    • 2 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 2

    #6: Choose the verb that agrees with the subject of the sentence. Either a cat or two hamsters __________ all my mother would allow. A. is B. are C. has been D. was **my answer: D. was or is it A. is??

  6. iheartfood
    • 2 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 2

    #7: Choose the sentence in which the subject and verb agree. A. An official response to our letters have been expected for a month. B. An official response to our letters has been expected for a month. C. An official response to our letters were expected all month. D. An official response to our letters are expected any day. **my answer; B is that right??

  7. iheartfood
    • 2 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 2

    #8: Choose the sentence in which the subject and verb agree. A. Travel films of the area routinely is showing the magnificent lake. B. Travel films of the area routinely has shown the magnificent lake. c. Travel films of the area routinely show the magnificent lake. D. Travel films of the area routinely shows the magnificent lake. **my answer: C ?? yes?? no?? maybe so?? lol

  8. jim_thompson5910
    • 2 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 1

    everything up to #4 looks good, not sure about 5 since B or D sound good, so idk about 5

  9. iheartfood
    • 2 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 2

    #9: Choose the sentence in which the subject and verb agree. A. Some of the computers is still using the old operating system. B. Some of the computers has been still using the old operating system. C. Some of the computers are still using the old operating system. D. Some of the computers was still using the old operating system. **my answer: C yes?? no?? :O

  10. iheartfood
    • 2 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 2

    #10: Choose the verb that agrees with the subject of the sentence. Many in the orchestra __________ this same concern. A. is mentioning B. was mentioning C. has mentioned d. have mentioned **my answer; D is that right??

  11. iheartfood
    • 2 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 2

    and okay yay! thanks! :) and okay about 5 :) what about 6-10? :D

  12. jim_thompson5910
    • 2 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 1

    the rest look good i think

  13. iheartfood
    • 2 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 2

    okay!! thanks :) even #6? :D

  14. iheartfood
    • 2 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 2

    #6 is D. was?? :D

  15. jim_thompson5910
    • 2 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 1

    6 could be either A or D because was is it the past tense of is

  16. iheartfood
    • 2 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 2

    okay, and is is the present?

  17. jim_thompson5910
    • 2 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 1

    idk this is why i hate english lol

  18. jim_thompson5910
    • 2 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 1

    yeah

  19. iheartfood
    • 2 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 2

    same with #5 right?

  20. jim_thompson5910
    • 2 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 1

    but you could easily use the past tense

  21. iheartfood
    • 2 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 2

    haha yeah same... i like it and i hate it... english and i have a love-hate relationship lol :P

  22. jim_thompson5910
    • 2 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 1

    lol is that so?

  23. iheartfood
    • 2 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 2

    yup!! its true!! lol :P

  24. iheartfood
    • 2 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 2

    love (everything!!.... but the hate part.. which is coming right up!!) - hate (all things GRAMMAR!!!! and Critical reading nd analyzing and stuff!! ahhaah) relationship (we are NEVER apart!! not once have i not had to use english in school or the real life!) tada! theres my definition of my love-hate relationship with english!! hahah :P teheee

  25. jim_thompson5910
    • 2 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 1

    yeah english is confusing and irrelevant sometimes, but it's useful in others

  26. iheartfood
    • 2 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 2

    true that! tho i must say, in daily life, I'm not gonna have to randomly point out subject-verb agreement or what is the direct object or whatever haha :P

  27. iheartfood
    • 2 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 2

    but theres truly something about english that you just can't help but love! (at least for me haha) mainly... I <3 reading! :)

  28. Not the answer you are looking for?
    Search for more explanations.

    • Attachments:

Ask your own question

Ask a Question
Find more explanations on OpenStudy

Your question is ready. Sign up for free to start getting answers.

spraguer (Moderator)
5 → View Detailed Profile

is replying to Can someone tell me what button the professor is hitting...

23

  • Teamwork 19 Teammate
  • Problem Solving 19 Hero
  • You have blocked this person.
  • ✔ You're a fan Checking fan status...

Thanks for being so helpful in mathematics. If you are getting quality help, make sure you spread the word about OpenStudy.

This is the testimonial you wrote.
You haven't written a testimonial for Owlfred.