Here's the question you clicked on:

55 members online
  • 0 replying
  • 0 viewing

alli4476

  • 3 years ago

how many prime numbers are between -14 and 21 5 4 3 2 I believe it is 4

  • This Question is Closed
  1. alli4476
    • 3 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 0

    can anyone tell if I am right

  2. iheartfood
    • 3 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 0

    idk are those the answer choices u have?

  3. alli4476
    • 3 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 0

    yeah

  4. alli14344
    • 3 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 0

    hi

  5. alli14344
    • 3 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 0

    lol love you sissy bye !!! goodluck :)

  6. iheartfood
    • 3 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 0

    oh okay then idk sorry, cuz this is what i'm getting.. prime number: -13 -11 -7 -5 -3 3 5 7 11 13 17 19 idk thoo hahaha i might be wrong on a couple??idk... but yeah thats what i got.. sorry i couldn't help!

  7. iheartfood
    • 3 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 0

    good luck tho:)

  8. alli4476
    • 3 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 0

    thanks iheartfood

  9. iheartfood
    • 3 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 0

    np :) sorry i couldn't be of more help... good luck!

  10. JamesJ
    • 3 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 2

    Prime numbers are positive integers. So this question is the same as asking how many primes are there between 2 and 21?

  11. alli4476
    • 3 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 0

    integers are numbers right

  12. JamesJ
    • 3 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 2

    integers are whole numbers

  13. alli4476
    • 3 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 0

    ok

  14. alli4476
    • 3 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 0

    is my thought right is it 3

  15. Mertsj
    • 3 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 0

    no

  16. Mertsj
    • 3 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 0

    Prime numers are integers greater than one whose only factors are 1 and the integer itself

  17. iheartfood
    • 3 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 0

    ohh all positive!! hahha i knew there was something i was missing!! so aren't these the prime numbers between 2-21 then? 3 5 7 11 13 17 19

  18. Mertsj
    • 3 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 0

    For example, 3 is a prime number because the only factors of 3 and 1 and 3

  19. alli4476
    • 3 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 0

    so five right because there are a lot of prime numbers sorry guys I really am I am in the ninth grade and was moved a lot during school so I missed a lot I will try to understand though and I am getting

  20. JamesJ
    • 3 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 2

    Given the possible answers, I guess that the question is actually asking: How many prime numbers are there between 14 and 21? In which case the answer is two: 17 and 19

  21. iheartfood
    • 3 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 0

    but didn't it say -14 and 21? not +14 and 21?

  22. alli4476
    • 3 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 0

    yeah so now I am confused thanks though us for all your help

  23. JamesJ
    • 3 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 2

    What does the question say: How many prime numbers are there between -14 and 21 or ...between 14 and 21?

  24. iheartfood
    • 3 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 0

    idk, maybe you should ask ur teacher what she/he was asking?? idk cuz if its +14 to 21, then it's 2, like @JamesJ said...17 and 21 but if its -14 to 21, well thats a different story!

  25. alli4476
    • 3 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 0

    um it says -14 and 36 sorry guys not sure where I got 21 nd yeah maybe I should ask my teacher

  26. iheartfood
    • 3 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 0

    yeah haha cuz theres definitely more than 5 if its between -14 and 36! lol good luck :)

  27. iheartfood
    • 3 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 0

    *EVEN if its between...... sorry forgot the word even lawlz

  28. alli4476
    • 3 years ago
    Best Response
    You've already chosen the best response.
    Medals 0

    thanks you guys really I told my teacher that some times her work does not make sense

  29. Not the answer you are looking for?
    Search for more explanations.

    • Attachments:

Ask your own question

Sign Up
Find more explanations on OpenStudy
Privacy Policy