Open study

is now brainly

With Brainly you can:

  • Get homework help from millions of students and moderators
  • Learn how to solve problems with step-by-step explanations
  • Share your knowledge and earn points by helping other students
  • Learn anywhere, anytime with the Brainly app!

A community for students.

  • DLS

If P(-3,2) is one end of the focal chord PQ of the parabola y^2+ 4x + 4y =0, then the slope of the normal at Q is: (A) -1/2. (B) 2. (C) 1/2. (D) -2

Mathematics
See more answers at brainly.com
At vero eos et accusamus et iusto odio dignissimos ducimus qui blanditiis praesentium voluptatum deleniti atque corrupti quos dolores et quas molestias excepturi sint occaecati cupiditate non provident, similique sunt in culpa qui officia deserunt mollitia animi, id est laborum et dolorum fuga. Et harum quidem rerum facilis est et expedita distinctio. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi optio cumque nihil impedit quo minus id quod maxime placeat facere possimus, omnis voluptas assumenda est, omnis dolor repellendus. Itaque earum rerum hic tenetur a sapiente delectus, ut aut reiciendis voluptatibus maiores alias consequatur aut perferendis doloribus asperiores repellat.

Join Brainly to access

this expert answer

SEE EXPERT ANSWER

To see the expert answer you'll need to create a free account at Brainly

Whats your progress ?
  • DLS
\[\LARGE (y+2)^{2}=4(1-x) \] so vertex=(1,-2)
  • DLS
|dw:1359794353016:dw|

Not the answer you are looking for?

Search for more explanations.

Ask your own question

Other answers:

  • DLS
this diagram is not possible :/ acc to what im thinking..
  • DLS
how can focus be (1,0)
  • DLS
\[\LARGE 2y \frac{dy}{dx}+4+4\frac{dy}{dx}=0\] i do everything i know :P because i dont know exactly what to do :o
  • DLS
\[\LARGE \frac{dy}{dx}=\frac{-4}{2y+4}\]
  • DLS
that is for tangent..
  • DLS
for normal it will be .. \[\LARGE \frac{2y+4}{-4}=\frac{8}{-4}\] =-2?
okay, vertex is (1,-2)
  • DLS
lol
focus would have been (1,0) if vertex had been (0,0)
  • DLS
oh...yeah
because of this shifting, new vertex = ?
  • DLS
so (1+a,-2)
i mean new focus= ?
  • DLS
!!!
shift (1,0) 1 unit to the right and 2 units down
  • DLS
2,-2 right?
yep,
  • DLS
that's what i wrote earlier :P
  • DLS
(1+a,-2) a=1
now you have eqn of line PQ
find co-ordinate of Q
  • DLS
m=4
  • DLS
slope of line PQ=4
noooo.....
  • DLS
:o
  • DLS
\[y-2=m(x+3)\]
  • DLS
-2-2=m(-1) m=4
P(-3,2) F(2,-2) slope = -4/5
  • DLS
:|
x=2 and not -2
  • DLS
oh :p
so slope = -4/5 eqn of line = ?
  • DLS
5y+4x+2=0
okay.
eqn of parabola = y^2 + 4x+ 4y =0 eqn of line = 5y + 4x + 2 =0 solve both to solve for Q
  • DLS
oh pellet :|
Note that you'll obtain 2 solutions from here, 1 should easily be (-3,2)
So its easy, form a quadratic, use sum of roots thing, you already know (-3,2) is a solution, just find other co-ordinate
  • DLS
abe yaar short method bata :P i took the wrong road nvm
Arey ho to gaya hai, bas Q nikalna hai,
  • DLS
why are we solving both the equations together? Q doesn't lie on parabola does it?
Ofcorse it does! PQ is the focal chord
  • DLS
but P doesn't lie on parabola?
Of course it does, what are you saying!
  • DLS
check it
Just did,
(y+2)^2 = 4(1-x)
x=-3 and y=2
  • DLS
but logically when I saw.. Vertex=(-1,2) P=(-3,2) how big is the parabola :X
vertex = (1,-2)
  • DLS
wahi wahi
are you sleep deprived? o.O
  • DLS
:/
I don;t understand your query
  • DLS
|dw:1359795719275:dw| how does it lie on the parabola? forget the substi. method for a while
|dw:1359795779003:dw|
  • DLS
:O
  • DLS
that would happen if \[\LARGE y^2=-4ax\]
  • DLS
oh wahi to hai NVM
  • DLS
sorry :/
hmm.
I minded! :|
  • DLS
sleep deprived :P
So, shall we find Q now ?
  • DLS
finding
just forma quad, rest is easy
y^2 + 4x+ 4y =0 5y + 4x + 2 =0 =>4x = -5y -2 make that substitution
  • DLS
\[\LARGE y^2-y-2=0\]
Okay, one root of this is 2,right ?
  • DLS
yeah!
use sum of roots or any other legit method, find other root.
  • DLS
-1
okay, so x=?
  • DLS
1?
x= -5y-2
y=-1
  • DLS
oh yeah wahi :P
i mean 4x= -5y-2
  • DLS
3/4
Q(3,4 ,-1)
  • DLS
3/4*
actually we needn;t find x,
slope of normal = (2y+4)/4
  • DLS
how?
tumhi ne to upar differentiate karke nikala tha
  • DLS
i dont want to live on this planet anymore
  • DLS
why did we do all this then?
We had to find y co-ordinate of Q
  • DLS
oo I SEE
So ans ?
  • DLS
wait :o
  • DLS
-4 hai ya +4?
tum batao.
  • DLS
\[\LARGE \frac{2y+4}{-4}\]
-4/(2y+4) ye tangent ka hai, right?
  • DLS
yeah
slope of tangent * slope of normal = -1
  • DLS
oh..okay
  • DLS
so 1/2?
abhi bhi confidence nahi aya?
  • DLS
1/2.
B|
  • DLS
dont say -1/2 dil tut jaega :'(
okay, nahi kahunga
  • DLS
answer to wahi hai be :P -1/2
na, ans 1/2 hoga.
  • DLS
-1/2 IIT q tha ye
leme check.
  • DLS
http://www.goiit.com/posts/list/geometry-simple-parabola-question-14790.htm
  • DLS
Solution(A)
usme kya uqes hai aur tumne kya copy kiya hai! :3
ques*
  • DLS
O_o usme ques kya hai ?
parabola ka eqn dekho
  • DLS
-1/2 in my register
abe parabola ka eqn dekho
  • DLS
mine is correct :|
y^2 + 4x + 4y =0 tumne likha hai y^2 + 4x + 4 =0 hai
  • DLS
\[\LARGE \frac{-4}{4+4}\] that s what i got in last in register
  • DLS
myequation is right!! 101% ques might be different..
  • DLS
issi Q ke hisb se -1/2 aya hai
ha, uska ans -1/2 hoga, lekin iska 1/2 hai.
  • DLS
iska -1/2 hai
kon se saal ka hai ?
  • DLS
no idea,disha me nahi hai
1/2 hai iska.
-1/2 uska hoga.
  • DLS
IDK..its -1/2..chod
mujhe to nahi lag raha abhi tak kahi koi galti ki hai ?
ohh. ::O
focus !
  • DLS
o.o
  • DLS
focus?
(y+2)^2 = 4(-1)((x-1) vertex = (1,-2) focus was (-1,0) for vertex (0,0) so new focus will be (0,-2)
eqn of line = (y-2) = m(x+3)
m= -4/3
  • DLS
http://www.theparentingdad.com/wp-content/uploads/2012/08/baby-facepalm.jpg
  • DLS
wait i didnt get the focus thing :/
  • DLS
kya kiya tune usme?
focus (-1,0) hoga y^2 = -4ax me
ham (1,0) like kar rahe the
3y + 4x +6 =0
y^2 + 4x + 4y =0 and 4x = -6-3y => y^2 + y -6 =0 1 ans hai 2, dusra ho jayega -3
ab slope of normal = 4/(2y+4) = -2 hahahha
  • DLS
lol o.o
  • DLS
par kya hai ke na focus wala part smaj nahi aya :P
ye ques repost karo firse, koi expert batayega, ise close kar do
  • DLS
do we have a greater expert than you ?:P
wo to dikh gaya, :3
  • DLS
BOLNA dhang se focus wala bus :'(
y^2 = -4ax ke type ka hai hamara eqn
  • DLS
yo
waha focus (-1,) hota hai jab vertex (0,0) hota hai.
yaha vertex (1,-2) hai
  • DLS
OH :o
to focus (-1+1 , 0-2) = (0,-2)
  • DLS
:D
  • DLS
m=0 aa raha hai ?
  • DLS
damwait
wait wait, -1/2 aa to raha hai!
yeah !
  • DLS
m=-4/3
  • DLS
wtf :/
  • DLS
3y+4x+6=0!!!
(2y+4)/4 y=-3 slope = -1/2
last me thora pagla gaya tha mai, ho to gaya, 1-/2
-1/2*
  • DLS
"nahi hamara answer sahi hai :p "
focus toot gaya tha! :|
  • DLS
mai kar raha hoon dubara bus hogaya..1m..BC 1 ghanta hogya :/
hmm..
ja raha hu, bye
  • DLS
y=3 hai?
-3
  • DLS
yeah wahi :P
  • DLS
OMG AAGAYA O____O
  • DLS
ahaaa maza agaya :P mast Q :P
aasan tha! :|
  • DLS
yeah :o
  • DLS
chal lunch:P thanda hogaya :/
bye

Not the answer you are looking for?

Search for more explanations.

Ask your own question