anonymous
  • anonymous
what is the ratio of said triangle
Mathematics
katieb
  • katieb
I got my questions answered at brainly.com in under 10 minutes. Go to brainly.com now for free help!
At vero eos et accusamus et iusto odio dignissimos ducimus qui blanditiis praesentium voluptatum deleniti atque corrupti quos dolores et quas molestias excepturi sint occaecati cupiditate non provident, similique sunt in culpa qui officia deserunt mollitia animi, id est laborum et dolorum fuga. Et harum quidem rerum facilis est et expedita distinctio. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi optio cumque nihil impedit quo minus id quod maxime placeat facere possimus, omnis voluptas assumenda est, omnis dolor repellendus. Itaque earum rerum hic tenetur a sapiente delectus, ut aut reiciendis voluptatibus maiores alias consequatur aut perferendis doloribus asperiores repellat.

Get this expert

answer on brainly

SEE EXPERT ANSWER

Get your free account and access expert answers to this
and thousands of other questions

dan815
  • dan815
Tan b = Opposite side / adjascent side
dan815
  • dan815
remember SOH CAH TOA
dan815
  • dan815
Sin B = O/H Cos B = A/H Tan B = O/A

Looking for something else?

Not the answer you are looking for? Search for more explanations.

More answers

dan815
  • dan815
close
dan815
  • dan815
you are doing A/O
dan815
  • dan815
o=opposite a=adjecsent h=hypotenuse
dan815
  • dan815
|dw:1368527552204:dw|
dan815
  • dan815
the line opposite the right angle is always hypotenuse
dan815
  • dan815
yes
anonymous
  • anonymous
haha thanks took me a while but I think I got ti
dan815
  • dan815
dont worry about it, it seems a little confusing at first, but its gonna be really easy soon
anonymous
  • anonymous
I have a few more if you don't mind? It's really hard for me to find help
dan815
  • dan815
well u know how to do it now dont you
dan815
  • dan815
just say the word Sohcahtoa
dan815
  • dan815
okay this is a soh cah toa problem again
dan815
  • dan815
what is sin x and cos x
dan815
  • dan815
|dw:1368527902011:dw|
dan815
  • dan815
hello?
anonymous
  • anonymous
sorry browser closed out on me
dan815
  • dan815
thats fine, so look at that diagram
dan815
  • dan815
remember SohCah Toa
agent0smith
  • agent0smith
@KierseyClemons did you pick AB/BC for the first one? That's not correct for tanB... tan is opposite/adjacent - the opposite is AC, the adjacent is AB.
anonymous
  • anonymous
Oh ok wow thanks
anonymous
  • anonymous
so OH
anonymous
  • anonymous
For the second?
anonymous
  • anonymous
I mean A
dan815
  • dan815
yes good now what is OA = ?
dan815
  • dan815
O/A = ?
dan815
  • dan815
soh cah toa remember soh cah toa
anonymous
  • anonymous
wait what does that mean?
dan815
  • dan815
S oh --->Sin of Angle = O/H C ah ---->Cos of Angle = A/H T oa ---> Tan of angle = O/A
dan815
  • dan815
just remember it like 1 word, dont forget it
dan815
  • dan815
SOHCAHTOA, you will use this forever
anonymous
  • anonymous
kinda hard to remember that But i'll try
dan815
  • dan815
just think of it as 1 word xD
dan815
  • dan815
you just met a friend today, her name was Sohcahtoa are you gonna forget her name >_>
agent0smith
  • agent0smith
Also remember this one too:\[\huge\tan x =\frac{ \sin x }{ \cos x }\]
dan815
  • dan815
she just proved that lol
anonymous
  • anonymous
?
dan815
  • dan815
nope
agent0smith
  • agent0smith
Opposite of A is 15. Adjacent is 8.
dan815
  • dan815
look at the line that is not touching angle A that is opposite
dan815
  • dan815
yep
anonymous
  • anonymous
Yay! I'm getting there lol
agent0smith
  • agent0smith
I wouldn't have given you a medal if you were wrong :P
anonymous
  • anonymous
So is it the same thing for cos?
agent0smith
  • agent0smith
Cos is adjacent/hypotenuse.
dan815
  • dan815
okay hold on
dan815
  • dan815
|dw:1368528962087:dw|
anonymous
  • anonymous
k|dw:1368529054886:dw|
agent0smith
  • agent0smith
|dw:1368529107736:dw| Hypotenuse is always the longest side, and always opposite the right angle (90 degree angle)
agent0smith
  • agent0smith
Adjacent is the side that touches the angle (NOT the hypotenuse)
dan815
  • dan815
yes
dan815
  • dan815
remember that triangle and remember your friends name SOHCAHTOA the spelling will tell you O= opposite H = hypotenuse A=adajscent
dan815
  • dan815
no
dan815
  • dan815
|dw:1368529372429:dw|
dan815
  • dan815
|dw:1368529425551:dw|
dan815
  • dan815
look at this diagram can you lable the opposite and adjacent side to b?
anonymous
  • anonymous
|dw:1368529463166:dw|
dan815
  • dan815
here, just watch this http://www.youtube.com/watch?v=F21S9Wpi0y8
dan815
  • dan815
he will explain to you clearly :)
agent0smith
  • agent0smith
hypotenuse is always the longest side. Always. It doesn't change, ever.
dan815
  • dan815
yes, but please watch that video
anonymous
  • anonymous
I did :) that's how I got that lol
dan815
  • dan815
ok good :)
dan815
  • dan815
you can watch all our math from that guy, he will teach you everything u need to know
anonymous
  • anonymous
I'll put onne more up and I think Ive gtten it down pretty much
agent0smith
  • agent0smith
Yes.
anonymous
  • anonymous
:)
agent0smith
  • agent0smith
To make sure, tell us cosA and tanA
anonymous
  • anonymous
Of that same angle right?
dan815
  • dan815
yes
agent0smith
  • agent0smith
Then, tell us sinB, cosB and tanB.
dan815
  • dan815
agent smith is a real tutor, u got home work already
anonymous
  • anonymous
cosA= 5/13 tanA= 12/5
agent0smith
  • agent0smith
Excellent. Now: sinB, cosB and tanB.
anonymous
  • anonymous
Sinb=5/13 cosB= 12/13 tanB= 5/12
dan815
  • dan815
good job:)
agent0smith
  • agent0smith
Excellent!
anonymous
  • anonymous
Yay! I got it lol that video really helped! You guys are awesome!
dan815
  • dan815
ya keep watching that guys stuff! he is a very good teacher
anonymous
  • anonymous
I will thanks! Just subscribed lol
dan815
  • dan815
i still watch him and iam in university
dan815
  • dan815
lol
anonymous
  • anonymous
I'm deff gonna be watching him when I get there lol
dan815
  • dan815
yep, what grade are you in?
anonymous
  • anonymous
10th :)
dan815
  • dan815
ah ok still a long ways off! i remember those grade 10 days
dan815
  • dan815
hahah too fresh
anonymous
  • anonymous
Haha!
dan815
  • dan815
just remember studies are really easy!! dont forget it and ull continue to do good.. the day you believe its too hard, u will start to do bad!
anonymous
  • anonymous
I might need help with these still tho
1 Attachment
anonymous
  • anonymous
because it's not a picture
agent0smith
  • agent0smith
For that you might want to use a 30-60-90 triangle: http://www.freemathhelp.com/images/lessons/triangle306090-3.gif
anonymous
  • anonymous
Thank you!
agent0smith
  • agent0smith
Cos 30, cos 60, sin30, sin60 ... these should all be easy to find from that picture. If you need cos 45 or sin45, use this: http://www.biology.arizona.edu/biomath/tutorials/trigonometric/graphics/trig_45_45_90.gif

Looking for something else?

Not the answer you are looking for? Search for more explanations.