anonymous
  • anonymous
Define taiga and give any other names of this type of biome.
Biology
  • Stacey Warren - Expert brainly.com
Hey! We 've verified this expert answer for you, click below to unlock the details :)
SOLVED
At vero eos et accusamus et iusto odio dignissimos ducimus qui blanditiis praesentium voluptatum deleniti atque corrupti quos dolores et quas molestias excepturi sint occaecati cupiditate non provident, similique sunt in culpa qui officia deserunt mollitia animi, id est laborum et dolorum fuga. Et harum quidem rerum facilis est et expedita distinctio. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi optio cumque nihil impedit quo minus id quod maxime placeat facere possimus, omnis voluptas assumenda est, omnis dolor repellendus. Itaque earum rerum hic tenetur a sapiente delectus, ut aut reiciendis voluptatibus maiores alias consequatur aut perferendis doloribus asperiores repellat.
chestercat
  • chestercat
I got my questions answered at brainly.com in under 10 minutes. Go to brainly.com now for free help!
anonymous
  • anonymous
I can define it, the biome part is what's confusing me. Taiga- The swampy coniferous forest of high northern latitudes, esp. that between the tundra and steppes of Siberia and North America.
TheStudyOwl
  • TheStudyOwl
Hey kitt(: Here's the definition of biome: "biomes or land biomes - e.g. tundra, taiga, grasslands, savannas, deserts, tropical forests, etc." A biome is basically describing the land. Like say if you go to Arizona, you would say the biome here is mostly made up of desert regions. lol, does that make sense?
anonymous
  • anonymous
I live in Arizona, I'd be stupid if that didn't make sense.

Looking for something else?

Not the answer you are looking for? Search for more explanations.

More answers

TheStudyOwl
  • TheStudyOwl
Haha, I know I read your "about me" awhile back. :D
thomaster
  • thomaster
If you're just looking for another word for taiga, i'd say boreal forest.
TheStudyOwl
  • TheStudyOwl
Ooh that's true @thomaster
anonymous
  • anonymous
Thanks, thom! :D
thomaster
  • thomaster
\(\overline{\underline{\LARGE{\color{gold}{\bigstar~}}\Large\tt\color{blue}{You’re~Welcome ~\ddot\smile}\LARGE{\color{gold}{~\bigstar}}}}\)
anonymous
  • anonymous
I need to find others as well, but that's a great start. :D
thomaster
  • thomaster
Uhmm i guess evergreen forest can also be one :)
thomaster
  • thomaster
but it would be coniferous evergreen forests
anonymous
  • anonymous
Thanks again! c:
anonymous
  • anonymous
@TheStudyOwl can you help find me another? I need at least three and I tried googling and the only thing that it shows are the boreal and the coniferous.
anonymous
  • anonymous
Lol, thanks abb0t x3
anonymous
  • anonymous
.-.
TheStudyOwl
  • TheStudyOwl
Lol sorry kitt I wasn't on. Do you still need help?(:
TheStudyOwl
  • TheStudyOwl
I gtg:( Be back later...(:
thomaster
  • thomaster
Well, I've searched every biology book i have and the internet but i can't figure out the third one :(
anonymous
  • anonymous
That's my issue >_< and my laptop hates me and keeps freezing -_-
TheStudyOwl
  • TheStudyOwl
Ok, it's official...I've searched everywhere too and I can't find a third :( are you sure there asking for 3?
TheStudyOwl
  • TheStudyOwl
*they're sorry I got paranoid about that...lol x)
anonymous
  • anonymous
Yes >_< My teacher wants three
TheStudyOwl
  • TheStudyOwl
Hmm...probably a silly question, but could taiga possibly be part of the three?:/
TheStudyOwl
  • TheStudyOwl
I suppose not...just re-read your question...lol sorry:(
anonymous
  • anonymous
@help123please.
anonymous
  • anonymous
You meowed?
anonymous
  • anonymous
Hmmm. TEMPERATE RAIN FOREST!
TheStudyOwl
  • TheStudyOwl
:O
thomaster
  • thomaster
lol a rain forest in a taiga biome?
anonymous
  • anonymous
Yessir...
anonymous
  • anonymous
I mean no sir.
thomaster
  • thomaster
A taiga biome is between the tundra and the temperate forest :P
anonymous
  • anonymous
Kitt,I think there's only two.
anonymous
  • anonymous
http://wiki.answers.com/Q/What_is_another_name_for_taiga_biomes
TheStudyOwl
  • TheStudyOwl
That's what I was thinking too... @help123please.
anonymous
  • anonymous
Yeps...I can't find any more.
TheStudyOwl
  • TheStudyOwl
Yeah...:/ thank you for the medal(:
anonymous
  • anonymous
Quite welcome.
TheStudyOwl
  • TheStudyOwl
(: Hope we helped kitt(: I think there might me something wrong with that question:/ hmm...
TheStudyOwl
  • TheStudyOwl
*be lol all these typos today -.-
anonymous
  • anonymous
Oh well, I guess two will have to do. Thank you all! :D Omg Owlicious! Look at your SS!! :o
anonymous
  • anonymous
:) YW.
TheStudyOwl
  • TheStudyOwl
Yw(: @Kitt020912 Omg! thats awesome :D

Looking for something else?

Not the answer you are looking for? Search for more explanations.