Plz help me understand. The lesson didn't make sense The lengths of two sides of a triangle are 12 inches and 4 inches. Which of the following dimensions is the third side of this triangle? 9 inches 8 inches 7 inches 6 inches

At vero eos et accusamus et iusto odio dignissimos ducimus qui blanditiis praesentium voluptatum deleniti atque corrupti quos dolores et quas molestias excepturi sint occaecati cupiditate non provident, similique sunt in culpa qui officia deserunt mollitia animi, id est laborum et dolorum fuga. Et harum quidem rerum facilis est et expedita distinctio. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi optio cumque nihil impedit quo minus id quod maxime placeat facere possimus, omnis voluptas assumenda est, omnis dolor repellendus. Itaque earum rerum hic tenetur a sapiente delectus, ut aut reiciendis voluptatibus maiores alias consequatur aut perferendis doloribus asperiores repellat.

Get our expert's

answer on brainly

SEE EXPERT ANSWER

Get your free account and access expert answers to this and thousands of other questions.

A community for students.

Plz help me understand. The lesson didn't make sense The lengths of two sides of a triangle are 12 inches and 4 inches. Which of the following dimensions is the third side of this triangle? 9 inches 8 inches 7 inches 6 inches

Mathematics
See more answers at brainly.com
At vero eos et accusamus et iusto odio dignissimos ducimus qui blanditiis praesentium voluptatum deleniti atque corrupti quos dolores et quas molestias excepturi sint occaecati cupiditate non provident, similique sunt in culpa qui officia deserunt mollitia animi, id est laborum et dolorum fuga. Et harum quidem rerum facilis est et expedita distinctio. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi optio cumque nihil impedit quo minus id quod maxime placeat facere possimus, omnis voluptas assumenda est, omnis dolor repellendus. Itaque earum rerum hic tenetur a sapiente delectus, ut aut reiciendis voluptatibus maiores alias consequatur aut perferendis doloribus asperiores repellat.

Get this expert

answer on brainly

SEE EXPERT ANSWER

Get your free account and access expert answers to this and thousands of other questions

Hmmm
Third scale means the length of the missing side of the triangle
in a triangle, sum of any two sides is greater than the third side |dw:1435344847779:dw| x+y>z x+z>y y+z>x

Not the answer you are looking for?

Search for more explanations.

Ask your own question

Other answers:

sooo...yeah I am still confused. I don't want the answer directly but can u plz use the numbers given lolol
ok , so we already know that the biggest side is 12( because all the options given are also less than 12) so the third side should be such that , when added to 4, gives a number bigger than 12
And 9 is the only measurement that meets that condition.
uh. u just gave the answer but yet my slow brain is still confused as to why thats the answer XDXD
the sum of any two sides should be bigger than the third side if the third side is 6, 6+4=10 , which is not bigger than 12 similarly 4+7=11 4+8=12 which are not bigger than 12 only when you add 9+4=13 gives a number bigger than 12
OMG I GET IT THANK YOU THANK YOU THANK YOU
7 inches
u r welcome ! :)

Not the answer you are looking for?

Search for more explanations.

Ask your own question