mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
What is the value of b? 90 75 80 100
Mathematics
At vero eos et accusamus et iusto odio dignissimos ducimus qui blanditiis praesentium voluptatum deleniti atque corrupti quos dolores et quas molestias excepturi sint occaecati cupiditate non provident, similique sunt in culpa qui officia deserunt mollitia animi, id est laborum et dolorum fuga. Et harum quidem rerum facilis est et expedita distinctio. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi optio cumque nihil impedit quo minus id quod maxime placeat facere possimus, omnis voluptas assumenda est, omnis dolor repellendus. Itaque earum rerum hic tenetur a sapiente delectus, ut aut reiciendis voluptatibus maiores alias consequatur aut perferendis doloribus asperiores repellat.

Get our expert's

answer on brainly

SEE EXPERT ANSWER

Get your free account and access expert answers to this
and thousands of other questions.

mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
What is the value of b? 90 75 80 100
Mathematics
chestercat
  • chestercat
I got my questions answered at brainly.com in under 10 minutes. Go to brainly.com now for free help!
At vero eos et accusamus et iusto odio dignissimos ducimus qui blanditiis praesentium voluptatum deleniti atque corrupti quos dolores et quas molestias excepturi sint occaecati cupiditate non provident, similique sunt in culpa qui officia deserunt mollitia animi, id est laborum et dolorum fuga. Et harum quidem rerum facilis est et expedita distinctio. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi optio cumque nihil impedit quo minus id quod maxime placeat facere possimus, omnis voluptas assumenda est, omnis dolor repellendus. Itaque earum rerum hic tenetur a sapiente delectus, ut aut reiciendis voluptatibus maiores alias consequatur aut perferendis doloribus asperiores repellat.

Get this expert

answer on brainly

SEE EXPERT ANSWER

Get your free account and access expert answers to this
and thousands of other questions

mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
1 Attachment
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
@ganeshie8 can u please help me?

Looking for something else?

Not the answer you are looking for? Search for more explanations.

More answers

TrojanPoem
  • TrojanPoem
Sorry I am checking other question so mixing up. give me a second.
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
ok
jdoe0001
  • jdoe0001
hmm is "b" meant to be on a tangential line?
jdoe0001
  • jdoe0001
that is |dw:1435704514383:dw|
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
idk
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
maybe
jdoe0001
  • jdoe0001
hmmm
jdoe0001
  • jdoe0001
so... got any ideas on what "a" is?
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
no..
jdoe0001
  • jdoe0001
something tells me is not a tangent :/
jdoe0001
  • jdoe0001
ok hmmm http://jwilson.coe.uga.edu/emt668/EMAT6680.2003.fall/Nichols/6690/Webpage/Day%204_files/image016.gif <--- notice that "inscribed angle and intercepted arc" theorem what do you think "a" is?
jdoe0001
  • jdoe0001
let us assume that line is a tangent
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
ok..
jdoe0001
  • jdoe0001
so.. using that theorem... what would you get for "a"? what is m
jdoe0001
  • jdoe0001
notice, that theorem plainly says the inscribed angle, is HALF of the intercepted arc
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
i cant figure out how exactly to find it.. do i need a to find b?
jdoe0001
  • jdoe0001
so.... using that... what would we get for "a"?
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
55?
jdoe0001
  • jdoe0001
55? well.. how did you get 55 then?
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
isnt it half of 110?
jdoe0001
  • jdoe0001
well.. how does 110 come in?
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
idk i thought thats what u were talking about.. im confused
jdoe0001
  • jdoe0001
notice the "intercepted arc" from the "inscribed angle" \(\measuredangle a\)
jdoe0001
  • jdoe0001
so.. that makes "a" = ?
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
90?
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
@jdoe0001 this one
jdoe0001
  • jdoe0001
hmm ahemm nope check the "intercepted arc and inscribed angle" theorem "a" is inscribed and is intercepting an arc that is 90 degrees... thus angle "a" is ?
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
i looked up inscribed angle thereom: The inscribed angle theorem states that an angle θ inscribed in a circle is half of the central angle 2θ that subtends the same arc on the circle. Therefore, the angle does not change as its vertex is moved to different positions on the circle.
jdoe0001
  • jdoe0001
and so... "a" gives us?
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
45?
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
right?
jdoe0001
  • jdoe0001
"a" is half of the intercepted arc, so yes the arc is 90, the angle is half that, or 45 so hmmm one sec
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
yes. Ok.
jdoe0001
  • jdoe0001
anyway so using another theorem of a tangent hitting a chord |dw:1435707709250:dw|
jdoe0001
  • jdoe0001
gimme another sec =)
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
45*1/2= 22 1/2
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
im petty sure its 90
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
pretty*
jdoe0001
  • jdoe0001
hmmm so |dw:1435708204884:dw|
jdoe0001
  • jdoe0001
so... what do you think b =? then
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
huh?
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
Im confused but i think b is 90
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
how is the other side 250?
jdoe0001
  • jdoe0001
well... hmm lemme put it this way |dw:1435708342095:dw|
jdoe0001
  • jdoe0001
because, one "arc" is already 110 a circle only has 360 degrees if one arc is taking up 110 its "counterpart" is taking up the rest
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
yeah i know the circle adds up to 360 degrees...
jdoe0001
  • jdoe0001
so.... that makes the other arc 250 degrees :)
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
yeah but i need to find B
jdoe0001
  • jdoe0001
so.. if that arc is 250 degrees, what do you think is the angle there, hitting the tangent and the chord?
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
uhm..
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
if 250+110= 360 hows there another angle left? it only goes to 360 so im still lost
jdoe0001
  • jdoe0001
|dw:1435708607217:dw|
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
well u said a = 45
jdoe0001
  • jdoe0001
notice, that angle is really b+a so...we know the arc on that end is 250 degrees so that makes that angle, the angle b+a equals to?
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
r u saying b+a=250?
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
b+45=250?
jdoe0001
  • jdoe0001
hmm you're mixing up ... angles and arcs nope, the arc is 250, the angle we dunno
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
45+45=90?
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
well i dont get it.
jdoe0001
  • jdoe0001
well. that's the "central angle" for the intercepted arc for inscribed angle "a", yes
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
45+90+100=235
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
none of them add up
jdoe0001
  • jdoe0001
let us take what we know |dw:1435708854378:dw|
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
45+90=135?
jdoe0001
  • jdoe0001
so.. hmm let us take so far what we know... so...the inscribed angle "a" is half the intercepted arc, so.... half 90, right?
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
yes 45..
jdoe0001
  • jdoe0001
ok so |dw:1435709025266:dw|
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
55?
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
am i supposed to split 110 in half?
jdoe0001
  • jdoe0001
55? notice, 110 is taking one side of the circle and the OTHER arc, is taking up the REST of the circle if it were 55, then the circle would be 55+110 degrees
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
well u said its 110+250.....
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
I have to go bye
jdoe0001
  • jdoe0001
the other arc is 250 because a circle has 360 degrees 360 - 100 the rest is 250 degrees thus |dw:1435709354485:dw| keep in mind that |dw:1435709389265:dw|
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
i figured out the answer from somebody else.. Thank u for trying to help
mckenzieandjesus
  • mckenzieandjesus
80 degrees

Looking for something else?

Not the answer you are looking for? Search for more explanations.