anonymous
  • anonymous
need help with calculus definite integral problme
Mathematics
  • Stacey Warren - Expert brainly.com
Hey! We 've verified this expert answer for you, click below to unlock the details :)
SOLVED
At vero eos et accusamus et iusto odio dignissimos ducimus qui blanditiis praesentium voluptatum deleniti atque corrupti quos dolores et quas molestias excepturi sint occaecati cupiditate non provident, similique sunt in culpa qui officia deserunt mollitia animi, id est laborum et dolorum fuga. Et harum quidem rerum facilis est et expedita distinctio. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi optio cumque nihil impedit quo minus id quod maxime placeat facere possimus, omnis voluptas assumenda est, omnis dolor repellendus. Itaque earum rerum hic tenetur a sapiente delectus, ut aut reiciendis voluptatibus maiores alias consequatur aut perferendis doloribus asperiores repellat.
chestercat
  • chestercat
I got my questions answered at brainly.com in under 10 minutes. Go to brainly.com now for free help!
anonymous
  • anonymous
give me sec to rewrite the problem
superdavesuper
  • superdavesuper
Nah @YadielG go on - u are doing just fine :)
anonymous
  • anonymous
\[\int\limits_{-2}^{2}\sin(xe^(2x^2)) dx\]

Looking for something else?

Not the answer you are looking for? Search for more explanations.

More answers

anonymous
  • anonymous
sorry my question was if the 4/x goes on the inside of the sin
superdavesuper
  • superdavesuper
substituting u=2x^2 into the integral, wat will u get?
anonymous
  • anonymous
du = 4x dx
anonymous
  • anonymous
\[\int\limits_{-2}^{2}\sin((1/4)e^u) du\]
superdavesuper
  • superdavesuper
crap....the sin( ) will get in the way....
anonymous
  • anonymous
yeah exactly so would it look like i wrote it or would the 4/x be on the outside?
superdavesuper
  • superdavesuper
no, u cant do the substitution with du=4xdx if the expression is like sin(xe^...)dx as the x is inside the sin(x...)dx :(
anonymous
  • anonymous
hmmm that is what i thought
anonymous
  • anonymous
doing a substitution for the entire expression inside the sin doesn't help either so im kind of stuck on how to approach this
anonymous
  • anonymous
would it be ok to take the natural log of just the inside of the sin( )?
superdavesuper
  • superdavesuper
u sure it is like this: \[\int\limits_{-2}^{2}\sin(xe ^{2x ^{2}})dx\] ? dats pretty complicated...
anonymous
  • anonymous
yes that is the problem
superdavesuper
  • superdavesuper
no choice but to do the substitution \[u=xe ^{2x ^{2}}\] then use product n chain rules to find du....
anonymous
  • anonymous
but how? doesn't make the problem more complicated because there are more terms on the outside of the sin ( )
misty1212
  • misty1212
lol don't bother
misty1212
  • misty1212
convince yourself that this function is even
superdavesuper
  • superdavesuper
just tried n yup - dx cannot be expressed in a nice expression for du :( perhaps @misty1212 has a better idea!
misty1212
  • misty1212
so the integral is zero
anonymous
  • anonymous
hmmm that seems more reasonable @misty1212
superdavesuper
  • superdavesuper
@misty1212 AHHHHHHH DATS not fair!!!! but thanks!! :)
misty1212
  • misty1212
\[\int_{-a}^a\text{even function }dx =0\] that is what it is testing
misty1212
  • misty1212
you were not supposed to try to find a closed form for the integral
anonymous
  • anonymous
hahaha i feel dumb now but thank you, the problem seemed very out of place with the rest of the assignment until now XD
misty1212
  • misty1212
math teachers like to try to trick you don't fall for it
anonymous
  • anonymous
noted and thank you

Looking for something else?

Not the answer you are looking for? Search for more explanations.